träkista på entreprenad

Moderator: Johan Sjöberg

träkista på entreprenad

Postby Carrasco » 22 Apr 2011, 18:24

Hej å hå gott folk!

Jag har varken tid eller verkstad till att snickra mig en kista, och min erfarenhet av trähantverk sträcker sig till en och annan kakburk samt en lajvsköld. Därför söker jag nu en villig hantverkare som kan snickra mig en kista mot betalning i form av pengar.
Det är egentligen inget prio 1-föremål, men om den blir klar innan säsongen är slut (läs Visby/Ronneburg) är det ju ett plus - som kan belönas därefter. Jag har inte så bra koll på källor vad gäller kistor eller möbler i stort, något resten av forummedlemmarna kanske kan hjälpa till med? Om det inte finns möjlighet för hantverkaren att smida och sätta gångjärn på kistan, så skall den i alla fall byggas så att jag kan sätta på det i efterhand.

Jag vill betala utan att behöva skämmas, vad ni tycker är ett vettigt pris kommer därför vara utgångspunkten för kontraktet, (material, arbetstimmar och så att ni får en slant över). Man får man gärna konkurrera om man kan har lust och samvete till det.

Hantverkare name your price!
"Ok ty at han är gudz sysloman/ i thesso werild satter til at döma ok plågha ok pina ilgerninges män/ ok näfsa thöm för thera brut"
Carrasco
Medlem

Re: träkista på entreprenad

Postby Frej » 02 May 2011, 20:11

Hade gärna hjälpt dig Fredrik men vågar inte lova bort något nu. Borde rimligtvis fixa en åt sig själv först i sådana fall :)
Fasen vi skulle bott närmare så kunde vi gjort gemensam sak under sommarn.
Frej

Return to Wood and metal