En sån där officiell presentation

Post it here!

Moderator: Johan Sjöberg

En sån där officiell presentation

Postby Vix Hq » 18 Jan 2012, 21:00

Hej alla!
Jag tänkte bara ta tillfället i akt och presentera mig så där lite officiellt, även om jag misstänker att jag träffat de flesta av er redan, antingen i Visby, på årsmötet eller virtuellt på nätet i någon form. Jag heter alltså Viktoria Holmqvist, men kallas oftast för Vix, och blev antagen som proselyt i höstas. Jag har mest hängt omkring i utkanten av reenactment-världen de senaste 10 åren och suttit och sytt medeltidspaltor på min kammare för mitt egna höga nöjes skull. Det blir lite ensamt i längden och ger inte så många tillfällen att använda sakerna man samlat på sig under åren, och under BoW i somras fick jag blodad tand och tog modet till mig att söka bli med i Bössorna. Jag är rätt insnöad på textil, men känner att det är dags att jag vidgar mina vyer när det gäller medeltid och även om jag inte själv kommer skaffa rustning och svärd och börja fightas (jag är handvävare och paniskt rädd för att skada mina händer) är jag alltid nyfiken på sånt jag inte kan.

Till vardags jobbar jag på Textilmuseet i Borås (som inte har särskilt mycket medeltida saker över huvud taget) och ägnar resten av min tid åt hantverk av olika slag (både nya och gamla), måttligt rollspelande samt att undvika att gå till judo-träningen.

Jag har en blogg också som jag borde uppdatera oftare än vad jag gör: http://windwraith.blogspot.com
Vix Hq
Styrelse

Re: En sån där officiell presentation

Postby Peter » 19 Jan 2012, 08:46

Välkommen! Igen :)
Mordlysten krigsman, rå och hård i hjertat,
Och med ett samvete som helvet rymligt,
Skall rasa fritt med blodbestänkta händer
Och meja edra friska jungfrur af
Och edra fagra spenabarn som gräs
Peter
Styrelse