Pingst i Köpenhamn!

Events arranged by other groups or employers are discussed here. Invitations to events can also be posted here. Available to: registered users, proselyter, medlemmar

Moderator: Johan Sjöberg

Intresserad?

Ja
4
57%
Nej
3
43%

Total votes : 7

Pingst i Köpenhamn!

Postby Dansken » 18 Jan 2009, 11:00

Datum: 29 maj-1 juni 2009
Plats: Köpenhamn
Web: http://www.facebook.com/home.php?#/grou ... 2081303201
Arrangörer: Kim Czichelski
Arrangemangsansvarig: Okänt
Övrigt:

Köpenhamns medeltidsmarknad äger rum i pingst i år, det vill säga. Jag, Kristoffer, samordnar vårt deltagande och hoppas att många har lust att följa med. Jag skall försöka få ca 2 000:-/person så att vi kan täcka alla transportutgifter, mat o.dyl. Men jag vill inte börja förhandla förrän jag vet hur många vi blir. Jag hoppas förstås att vi blir tillräckligt många för att faktiskt få ut pengar för att vi kommer, samt att vi dessutom kan få träna ordentligt tillsammans.Under alla omständigheter vill jag gärna få in preliminära anmälningar från er så snabt som mögligt, så att jag har en chans att förhandla till mig pengar å våra vägnar, förutsatt att vi nu blir tillräckligt många krigare så att de vill betala för oss!! Kom glad till Köpenhamn och skaka rosten av både er kampform och era ringbrynjor! Och svara snarast möjligt!!!

Knus Kristoffer
Last edited by Dansken on 18 Jan 2009, 22:15, edited 1 time in total.
Dansken

Re: Pingst i Köpenhamn!

Postby Peter » 18 Jan 2009, 18:15

Det är verkligen inte långt, så det kan man göra på en helg. Jag är på. Och om jag förstod det så är det bara att anmäla till Kristoffer om man vill åka med:

omnus[at]hotmail[punkt]com
Mordlysten krigsman, rå och hård i hjertat,
Och med ett samvete som helvet rymligt,
Skall rasa fritt med blodbestänkta händer
Och meja edra friska jungfrur af
Och edra fagra spenabarn som gräs
Peter
Styrelse

Postby Lunkan » 18 Jan 2009, 23:01

Låter skoj! Ska jag åka på.
Lunkan
Medlem

Postby Dansken » 27 Jan 2009, 16:50

Okey her er opdateringen på København!

Jeg har over den sidste uge + skrevet frem og tilbage med hvem vi er og hvad vi kan tilbyde,
KMM er meget interesseret, men er dog ikke begejstrede for de 20.000 jeg har bedt om som
transportpenge for de tilmeldte til nu !!
Det er hvor tingen står lige nu, jeg forhandler fortsat, og hvis der er andre der er interesserede
står jeg til disposition.
Jeg opdaterer her så snart jeg ved mere.

mvh
Kristoffer a.k.a Dansken
Dansken

Postby Peter » 27 Jan 2009, 18:39

Tack för uppdateringen!
Peter
Styrelse

Postby Dansken » 01 Feb 2009, 12:24

Hallo Folkens!

Vi har en aftale i hus med København nu!

Vores telte skal være slået op på markedet senest torsdag aften.
Fredag, lørdag og søndag skal vi lave 2 shows, mandag 1.
Peter og jeg taler om hvordan vi skal strikke et så godt show
sammen som muligt.

Der bliver et stort slag, som vi skal deltage i 2 gange i løbet af
weekenden.

Indtil videre er. Kristoffer, Guffe, Roger, Magnus, Karin (algot), Martina, samt Peter og Lunkan tilmeldt,
Det ville være dejligt hvis flere kunne komme, ikke mindst for den fælles træning.

Aftalen jeg har indgået med Peter er at de første 12 der tilmelder sig, får dækket deres rejseomkostninger
100%, når pengene til sortkrudt og mad er fratrukket, vil de sidst tilmeldte dele resten af pengene vi får
på ligelig vis så dem der har rejst længt / betalt mest får den største kompensation af de resterende penge.

Vi er igang med at undersøge om det er muligt at skyde med rigtige kugler for bøsseskytterne - efter tilladelse
hos Københavns politi - mere information om dette senere, når vi har fået svar.

tilmeldinger modtages med glæde

Kristoffer
Dansken

Postby Anders L » 01 Feb 2009, 23:18

Jag och frugan är på! Vi åker gärna ner, det låter som en trevlig grej! Slåss och skjuta.

Jag skjuter gärna lite skarpt också med min bössa med tjocka väggar av bergsborr.... :lol: Ni med bronstjafs får ha fullrustning på er...

För övrigt kan jag fixa blykulor i kaliber 16mm om det är intressant.
+SVMMITVR : HINC : MVNDA : DIVINI : SANGVINIS VNDA+ DEVS : MEVS+
Herfra tages en bölge af det guddommmelige blod. Min Gud

http://www.kurage.wordpress.com -blogg about historical handcrafts and reenactment.
Anders L

Postby Dansken » 02 Feb 2009, 00:23

med hensyn til kaliber og sådan - er det nok snarere Peter du skal tale med, men det er da dejligt i kommer med - glæder mig til at se jer begge.

Arrangøren af KMM ansøger om tilladelse så vi kan få lov at skyde med kugler, så bare fedt at vi har sådan nogle også.
Jeg har talt med Griffen som også kommer og de har ekstra krudt med til os, så vi kan få et ordentligt affyring igang.

Dansken
Dansken

Postby Lunkan » 03 Feb 2009, 22:26

Låter riktigt bra det här! Dock vet jag inte om jag kan vara med alla dagarna, men minst två.
Lunkan
Medlem

Postby Peter » 04 Feb 2009, 09:18

Jag tror att vi är fler som har det problemet. Arr vill att vi ska vara på plats och sätta upp lägret torsdag kväll, och att vi ska ha verksamhet mellan fredag morgon och måndag kväll kl 17. Jag hoppas kunna ta ut komp/semester en av dagarna, och kanske ytterligare några timmar, men det finns ingen möjlighet för mig att vara på plats torsdag kväll. Ett rimligt scenario för mig blir att ankomma fredag eftermiddag/kväll och åka måndag kväll.
Peter
Styrelse

Next

Return to Business and Pleasure