Medeltids (-pirat, orch och lajvveckan) i Visby 2010

Events arranged by other groups or employers are discussed here. Invitations to events can also be posted here. Available to: registered users, proselyter, medlemmar

Moderator: Johan Sjöberg

Medeltids (-pirat, orch och lajvveckan) i Visby 2010

Postby Carrasco » 04 Jun 2010, 18:45

Hej,

Jag har aldrig varit på medeltidsveckan i Visby, utan endast -dagarna i Köpenhamn, Lund eller Ystad, så jag vet inte om det är jämförbart. Däremot har jag hört mycket negativ kritik om Visbys ståhej om somrarna, hur som helst tänkte jag testa på det i år, för att i alla fall kunna säga att jag har varit där en gång. Jag vet att gruppen inte kommer åka dit, men jag undrar likväl, om där är någon från föreningen som tänker åka dit privat?
Det hade ju varit trevligt att få träffa några av nunorna här, snacka lite skit, och visa framfötterna lite grand.
Så, är det någon som skall till Visby i sommar och som är sugen på att möta upp mig någon gång under veckan och prata lite historia?
"Ok ty at han är gudz sysloman/ i thesso werild satter til at döma ok plågha ok pina ilgerninges män/ ok näfsa thöm för thera brut"
Carrasco
Medlem

Re: Medeltids (-pirat, orch och lajvveckan) i Visby 2010

Postby Johan Käll » 04 Jun 2010, 18:51

Min flickvän brukar dra med mig dit. och jag tycker det är rätt trevligt så jag protesterar inte så högljudt.
Som lajvare också så träffar jag ju sånna där å jag tycker det kan vara rätt avslappnat.

Jag vet inte vad hon bestämt för tider för oss än dock...
Johan Käll
Medlem

Return to Business and Pleasure