Islaggar/Isläggar i januari

Events arranged by other groups or employers are discussed here. Invitations to events can also be posted here. Available to: registered users, proselyter, medlemmar

Moderator: Johan Sjöberg

När ska vi göra isläggar?

22-23/1
2
33%
29-30/1
4
67%

Total votes : 6

Islaggar/Isläggar i januari

Postby Peter » 29 Dec 2010, 16:24

Hej allihop

Jag har länge gått och funderat på att göra isläggar - alltså såna där ben som man har under dojorna och skidar sig fram med på isen. Som på den här bilden.

Image

Medeltidsskridskor helt enkelt. Som fynd är de skitvanliga. Min tanke är helt enkelt att vi samlas i Växjö i januari, pysslar ihop varsitt par och ger oss ut på isen i finaste medeltidsstassen och fotar järnet. Jag ordnar material och fixar det meckigaste förarbetet - det blir en cake walk att göra det sista. Jag kan tänka mig att det hamnar på max 100 spänn per skalle. Jag tror inte att jag reder ut fler än 15 anmälningar, så först till kvarn.

Nu återstår bara att bestämma ett datum. Jag har två förslag: den 22-23/1 eller den 29-30/1. Rösta på vilket som passar er bäst och skriv era namn i tråden för att anmäla er.

Jag måste ha svar från er senast 7 dagar innan det hela går av stapeln för att kunna införskaffa det material vi behöver.

Vi ses!
Mordlysten krigsman, rå och hård i hjertat,
Och med ett samvete som helvet rymligt,
Skall rasa fritt med blodbestänkta händer
Och meja edra friska jungfrur af
Och edra fagra spenabarn som gräs
Peter
Styrelse

Re: Islaggar/Isläggar i januari

Postby Vix Hq » 29 Dec 2010, 16:55

Jag är på!
/Vix.
Vix Hq
Styrelse

Postby Carrasco » 29 Dec 2010, 17:24

Anmäler härmed intresse, skall försöka få klart en vinterrock tills dess med, och om inte, ifall det blir för kallt i mina vanliga medeltidspaltor så kan jag vara kameraman!
"Ok ty at han är gudz sysloman/ i thesso werild satter til at döma ok plågha ok pina ilgerninges män/ ok näfsa thöm för thera brut"
Carrasco
Medlem

Postby Alex Nordin » 29 Dec 2010, 18:23

Jag röstade för den 22-23 eftersom jag är i polen och spöar dess landsmän med svärd helgen efter.

Men om det blir helgen efter och jag inte kan komma så kanske du kan lägga undan lite material till mig så jag kan göra egna en annan gång, har velat ha ett par länge.

Mvh
Alex
"Bättre bly än illa fäkta"
Gammalt bösse-ordspråk
Alex Nordin
Medlem

Postby Carrasco » 30 Dec 2010, 10:11

isåfall röstar jag om, så att det blir den helgen alex kan, för att maximera det goda sällskapet, jag kan när som i januari rent ledighetsmässigt - problemet är att jag vill ha klart en rock om jag ska ut i vädret :)
"Ok ty at han är gudz sysloman/ i thesso werild satter til at döma ok plågha ok pina ilgerninges män/ ok näfsa thöm för thera brut"
Carrasco
Medlem

Postby Alexandra » 30 Dec 2010, 15:03

Jag vill också vara med! :D Båda helgern funkar för mig, så jag överlåter till er andra att besluta om datum.
Alexandra
Medlem

Postby Elin » 04 Jan 2011, 19:35

Jag kan änsålänge båda helgerna - dock är jag inte säker på om jag vill göra laggar eftersom jag har så sjukt mycket annat som jag måste göra klart innan sommaren och som jag behöver prioritera. Men jag är gärna med för sällskapets skull! Alltså - jag kommer om jag kan komma loss, men du behöver inte tänka på att skaffa material till mig!
Elin

Postby Peter » 05 Jan 2011, 10:28

Trevligt! Idén är dock att du inte ska behöva göra så värst mycket. Jag kommer att göra förarbetet så du får på sin höjd borra några hål och trä i lädersnören. Sen är det photosession på isen när vi medeltidstokar oss i våra nya, fina skrillor!
Peter
Styrelse

Postby SarahA » 06 Jan 2011, 01:23

Jag känner mig som en trasig skiva; jag hade jättegärna kommit, det låter som en helkul aktivitet, men jag kan inte, har för mycket med både skola och annat just nu.... :P
"Sewing fills my days, not to mention the living room, bedroom, and closets."
SarahA

Postby Peter » 09 Jan 2011, 10:43

Alla som vill vara med får ta ställning till datum snarast. Annars hinner jag i värsta fall inte ordna fram material.
Peter
Styrelse

Next

Return to Business and Pleasure